Forstår vi hinanden eller TROR vi, vi gør ?

girafbørn og hjerte - www.ht-1.dk girafbørn og ulveunger

Foto venligst lånt fra http://www.ht-1-dk

Kender du det?

” Jeg ved, at du tror, at du forstod, hvad du troede, jeg sagde,

– men jeg er ikke sikker på, om du er klar over, at det du hørte, ikke var det jeg mente ” 🙂

Citat fra Jonas Dalmose 11.4.13 – på Facebook væggen – mit newsfeed – tak til Jonas

 

Tro er noget man gør i Kirken

sagde min søde dansklærer i 8.-9. klasse altid…. – du skal ikke TRO, du skal VIDE….kloge ord, FORDI:

Det er en klassisk fejl i personlig dialog, at vi helt automatiseret og ubevidst antager, at vi ved, hvad den anden mener. Vi stopper ikke engang op for at stille spørgsmålstegn ved vores såkaldte VIDEN, som faktisk kun er TRO, som også kan kaldes en oversættelse af den andens hensigter og motiver….

I min verden er 1. skridt på vejen til konstruktiv dialog derfor ALTID at forholde sig undersøgende med udgangspunkt i hjertet..

 

Girafferne rykker!

Kilden til Jonas´kryptiske men sande citat finder du her! Det handler – som du måske kan gætte – om girafsprog.. 🙂

De høje, langhalsede, blide dyr – der er blevet symbol på god dialog og undersøgende attitude.

Selvfølgelig noget, jeg går ind for!

http://www.bogpris.nu/9788772811666

Hånden på hjertet, strakt hals og overblik

Ønsker jeg dig, selvom du er et menneskedyr med kort hals

– og dermed en rigtig god weekend!

– sammen med et lille spørgsmål:

Hvor mange misforståelser og konflikter, tror DU, der opstår hver dag – pga. denne blinde tro på vore egne oversættelser?

Smid gerne en kommentar i feltet nedenfor!

hånden på hjertet - det bare kærlighed - kulturogfritid.kk.dk

Foto fra http://www.kulturogfritid.dk

 

Hvad syn´s du? - nu kan du skrive direkte fra Facebook eller Twitter

Skal vi connecte på Linked-in?

