Glædelig påske – og – hva’ vil du ha’ på bloggen?

Kykkeli-gok, nu er det vinter nok!! Nu påskedagene sig nærmer, og vi vil sidde i en solkrog i bare ærmer!!

Jeg håber den sidste sne snart smelter, så vi os igen i solcreme ælter..

Ønsker dig en skøn og solrig påske!


Du må ønske!!

Skulle du allerede i læsene stund være i helligdagstempo, har jeg i anledning af, at min blog idag runder indlæg nr. 101 lavet en lille qvizz.

Her ka’ du ved at svare/komme med input få indflydelse på, hvilke temaer, jeg skriver om efter påske.

Det handler om dialogen på din arbejdsplads og de problemer, frustrationer, du allerhelst ville kunne finde tips og tricks til – enten her på bloggen eller i mit nyhedsbrev.

Her er en liste med problematikker, du måske kan genkende som præcise beskrivelser af hændelser i dit arbejdsliv? Eller du kan tilføje en til flere selv.

1. Humørsyge chefer eller kollegaer – du ved aldrig, hvornår han/hun kan skifte fra glad eller rolig til sur eller stresset/kort for hovedet

2. Svært samarbejde med nærmeste chef eller kollega – i misforstår (ofte) hinanden, der er bebrejdelser og kritik i luften. I kan ikke lande det på en konstruktiv måde

3. Dominerende chef eller kollega – du føler dig ikke hørt/imødekommet. Du (føler) du bliver bosset rundt med

4. Stille (undvigende) chef eller kollega – det er svært at komme i dialog om andet end nødvendigheder/formaliteter. Gi’r ‘pinlig tavshed’ situationer eller uklare retningslinjer

5. Kunsten at smalltalke i pauser

6. Kunsten at få et ord indført under samtaler med nærmeste chef eller kolleger eller få samtalen til at glide ubesværet og naturligt

7. Generelt dårlig stemning på arbejdspladsen, f.eks pga. organisationsomlægninger/pres

8. MUS-samtaler fungerer dårligt
9. Andet – fortæl selv
10. Andet – fortæl selv

Jeg glæder mig rigtig meget til at høre fra dig!!

Smid gerne dine kommentarer i feltet nedenfor eller skriv til mig på fabricius28@hotmail.com, hvis du vil være anonym:-)

Ha’ nu en skøn og hyggelig påske med forhåbentligt mange, gode samtaler, nærvær og ægte hygge. Håber solen snart titter frem

image

image

Fotos fra min telefon og ukendt kilde via mit Facebook netværk

Hvad syn´s du? - nu kan du skrive direkte fra Facebook eller Twitter

Skal vi connecte på Linked-in?

