Ka´ kaffe latte være radi-cool ?

Ka´ latte være radicool?

Latte nam nam 🙂 - billede lånt fra http://www.kaffegrossisten.se

Næste gang vi mødes, booker jeg et mødelokale til os, sagde Martin

ÅH fedt svarede jeg, der er lidt stor-rumsagtigt og koldt her i kantinen ikk´?

Jo præcis nikkede han – og så mangler der kaffe, jeg er afhængig af kaffe…..

OK, det en deal – jeg er lidt afhængig af kaffe latte grinede jeg – typisk kvindeligt sikkert..?

JA – rigtig radicool svarede Martin – og så var jeg solgt!!!

– sagde du RADICOOL ? Sgu´et fedt ord grinede jeg straks – lige noget for mig sprog-nørd

Jada – altså sådan en café ræser med statement briller og “nørrebronx” attitude ikk´? var vi hurtigt enige om….ikk´at jeg selv har statement briller, men jeg har intet imod dem og jeg elsker den hyggelige del af “nørrebronx” og det berliniske vesterbro, hvor du sikkert også støder på disse formodede radicoole cafe-ræsere

Jeg elsker i det hele taget, når folk kan overraske mig med sådan nogle sammensatte ord – det pepper lidt op på hverdagen. At jeg kan finde sådanne ord, gør mig faktisk også til en ivrig læser af blade og magaziner, mere end deres modereportager m.v. – selvom jeg selvfølgelig ozz lige nyder billedsiden!

Nu glæder jeg mig så til at se, om Martin kan levere en tilpas sprog-radicool café latte, når vi ses næste gang.

Håber, du selv har tid til at nyde sådan en – uanset, hvor radi eller cool du synes, du er 🙂

PS : har du samlet sjove ord udtryk, hører jeg som altid gerne fra dig i kommentarfeltet!

Have a lovely, loving LOL week – have a laugh with or without your latte or black coffee!

lol with words

lidt kortere end funny - men med dobbelt facet - kan ozz betyde Lots of Love! Billede fra http://www.blingboo.com

cup-of-lol

a radicool cup of black LOL for the non-latters. No photo source for this picture

 

Hvis du hygger dig over dette indlæg, kan jeg anbefale dig også at læse : “Ka´sko være LOL”  via linket her :

https://komklartigennem.wordpress.com/2011/05/20/ka%c2%b4-sko-vaere-lol-i-tweenieland-ja/

 

3 kommentarer (+add yours?)

  1. Kristina Schjerning
    nov 22, 2011 @ 12:13:11

    Kaffe latte er nemli skønt – Radicool ordet lyder mega fedt :-))) Jeg kan nu ikke lige se for mig hvad der kommer af … Men da jeg var lille rendte jeg rundt at sagde “Radar sagt” – sikkert fordi jeg havde misforstået “Rettere sagt” ;-))
    Det er så dejligt at sproget blomstrer – total optur! ❤

    Svar

  2. Trackback: Ka´ sko være LOL? – i tweenieland JA! « Kom klart igennem!

Hvad syn´s du? - nu kan du skrive direkte fra Facebook eller Twitter

Skal vi connecte på Linked-in?

