Efterårstip og bloggepause – nyd det gode vejr!

Kære læser

Din blogger holder efterårs-ferie-pause og nyder det skønne vejr 🙂

Jeg vil benytte lejligheden til at genopfriske, hvordan du følger min blog og – selvfølgelig – gi´dig et lille kommunikationstip, som kan sikre dig en god efterårsferie (hvis du har ferie altså).. 🙂 og ellers en god uge!

Sådan følger du min blog

Husk, du kan følge min blog ved at tilmelde dig e-mail abonnement i øverste højre hjørne af bloggen – eller du kan følge min blog via feeds-funktionen på din computer, alt efter dit temperament.

Ved e-mail abonnement får du det seneste blog-indlæg leveret direkte i din ind-bakke. Ved feeds går du selv ind og checker din feed-liste, når du har en pause – eller du får besked af din pc, når der er nye feeds, hvis du har en nyere pc 🙂

Ugens tip – filtre og fortolkning af budskaber: 

25% af tiden kommunikerer du med mennesker, der ligner digselv og har et verdensbillede eller indre landkort, der ligner dit – så fungerer tolkningen eller oversættelsen af dit budskab let og ubesværet.

MEN – de resterende 75 % af tiden kommunikerer du med mennesker, der har et andet indre landkort, andre filtre og oversættelser af det, du siger end de 25%.

Det er Her, du og den anden KAN komme på arbejde og er nødt til at sikre jer hver især, at I nu også HAR forstået hinanden rigtigt – dvs. stemme af og aligne.

Hvis du er bare deet mindste i tvivl om, I har forstået hinanden eller er eninge, så sig f.eks. – “det jeg hører dig sige, er ….. – er det også det, du mener? eller ?

Det koster så lidt og det betyder en verden til forskel – du er det værd, synes du ikk`- og det samme gælder dine omgivelser, synes jeg 🙂

God kommunikationsvind og ha´en skøn uge!

KH

Hvad syn´s du? - nu kan du skrive direkte fra Facebook eller Twitter

Skal vi connecte på Linked-in?

