Erstatningstip-Din blogger highjacked af kø på motorvejen fredag – more tips soon!

image

Kære læsere. Pga extrameget kø på motorvejen, og flere andre steder igår fredag, er ugens indlæg om jobsøgningstip # 2 lidt forsinket. Jeg vender meget snart tilbage med de gyldne tips til den gode jobsøgningssamtale. Du blir ikke snydt, promise!:-) tak for din tålmodighed sålænge…so long og apropos tålmodighed er mit erstatningstip idag: kø på motorvejen (i netto, mv.) KAN være en gave i form af god øvelse i at blive/være i nuet samt praktisere konstruktiv intern dialog som, ‘nåeh ja, jeg ka ligeså godt ta en slapper, udnytte tiden til en stille stund, hygli musik, fordøje dagens indtryk, trække vejret eller bare VÆRE… jeg sagde ik’ det var sjovt eller nemt, bare at det KUNNE være en mulighed;-) grib dagen/ seize the day og go’ lørdag!

vi hörs

2 kommentarer (+add yours?)

  1. ann
    sep 04, 2011 @ 03:34:41

    Glæder mig til at læse dine tips til det at kunne skrive en ansøgning, som fanger læseren og som bare ikke kommer nederst i bunken, men vil føre til en spændende og kreativ samtale, for til sidst at bringe jobbet hjem.

    Med hensyn til at sidde i kø – så giver jeg dig ret, det er virkelig en prøvelse i det at være til stede, samtidig oplever jeg at det bringer ro, for der er jo alligevel ikke noget at stille op, end at være tålmodig og vente :))

    Kærligst Ann

    Svar

    • fabriciuscom
      sep 04, 2011 @ 14:58:56

      Kære Ann – tak for din positive kommentar! 🙂 Jeg kan så glæde dig med, at jeg allerede har skrevet tips til den gode ansøgning og processen bag den – den postede jeg fredag i sidste uge under overskriften “jobsøgningstips #1” 🙂 I samme indlæg er der også en masse linke-guf til bl.a. stepstone, hvor du finder skabelonen til den gode ansøgning!

      Samtidig ka jeg løfte sløret for at jobsøgningstip #2 handler om den gode jobsamtale og hvordan du forbereder den 🙂 Det er det tip, der blev erstattet midlertidigt og som nu er under udarbejdelse 🙂

      Mht. kø – Ja, du har helt ret, man kan nemlig intet gøre – andet end bevare roen (hvis man vil være god ved sig selv – og mikrokosmos etc… 🙂 – spørgsmålet er : hvilket mentalt og følelsesmæssigt “gear´”, vi selv er i, når vi møder køen. Det influerer jo på overskuddet til at bevare roen og farver dermed vores reaktion 🙂

      Kærligst og på snarligt genhør!
      Helle

      Svar

Hvad syn´s du? - nu kan du skrive direkte fra Facebook eller Twitter

Skal vi connecte på Linked-in?

