Få indflydelse! Læg hovedet i blød eller hjertet på bloggen – jeg elsker ønsker!

blue_heart

Hovedet i blød - Hjertet på bloggen - Lad mig høre dine ønsker 🙂 Foto fra Photobucket

kjuu å hvaffor noget? spurgte min veninde…. og så krøllet ud i ansigtet… Ja, en Q&A på min blog selvfølgelig sagde jeg lettere distræt og så….gik det op for mig, jeg talte noget nær russisk – nååårhhh jamen det er spørgsmål og svar (sa´følig)  -altså en undersøgelse fortsatte jeg – for mig er det jo selvfølgeligt at komme engelske m.fl. ord og udtryk  i sprog-shakeren og bare blende løs!

Men hva´sir du min kære læser? Den her Q&A er nemlig til dig

– hva´ku´du tænke dig at læse om her på bloggen? Grib chancen og skriv løs nu!

Går du f.ex. med nogle hverdags-situationer i ærmet, hvor det kunne være fedt at få konkrete tips til at undgå misforståelser? – på helt almindelig dansk altså – det behøver ikke være noget med sprogmix – så skriv til mig (du behøver jo ikke nævne navne vel…!)

Eller har du længe tænkt – alt det der sprog-smartness – det snart liiiiiee lovlig meget – ku´man få en oversættelse tak!  Eller hvordan gør man det der med sprog-shakeren? Hvor køber man sådan en? Eller hvor kommer det mon fra – hvem har fundet på DET? – så skriv ozzz gerne til mig 🙂

Eller….eller ….. hvaaaaaaaaad??….. (ikk så høfligt men meget brugt i tweenieland…)

Eller ….???

Bare op på bloggen med det, hvis du ikk´er alt for genert altså – jeg elsker at få kommentarer

og – husk at nu er det blevet så smart på wordpress, at du kan skrive kommentarerer direkte fra Facebook ellerTwitter!

Hører du til de generte, er du meget velkommen til at “smide mig en mail” som det så kontor-nu-dansk hedder 🙂 Jeg glæææææder mig til at høre fra dig!

God weekend!

8 kommentarer (+add yours?)

  1. Kenneth ibsen
    jun 18, 2011 @ 16:28:30

    Hej Helle, tak for en god blog :0). Har du nogle sprog tekniske gyldne reler, man kan bruge, hvis man ønsker at skrive artikler, der skal publiceres på nettet, og måske senere på bogform….altså en slags top fem liste og gode fif ?

    Svar

    • fabriciuscom
      jun 22, 2011 @ 22:22:43

      Ps. Kiggede lige på din web. Mmm gode vegan recipes! Nam nam, må jeg prøve:-) har du set min web for nye vegetarer, en slags nybegynder service? http://nyevegetarer.mono.net – lavede jeg i oktober. Her ka du måske oz få en fornemmelse af mit foretrukne sprogbrug, som en slags opvarmning:-) kh helle

      Svar

  2. Kenneth ibsen
    jun 18, 2011 @ 20:17:37

    Og, det kunne også være godt at vide om sprog med mange passive former i forhold til aktive former, anses for at være dårlig stil ?

    Svar

    • fabriciuscom
      jun 19, 2011 @ 10:20:23

      Kære kenneth tak f dejlig ros og fine input. Dejligt. Det m gyldne regler vender jeg tilbage om:-) og ang passiv/aktiv form vil jeg som tommelfingerregel sige, at aktiv sprogbrug med jeg form ALTID virker mere dynamisk og ‘autentisk’ end passiv form. Samtidig vil jeg som sproglærer typisk tilføje, at det altid afhænger af konteksten. Dvs hvilken sammenhæng det skrevne indgår i. Der kan være uskrevne regler og normer i visse fagkredse hvor sprogbruget er mere formelt og/elr passivt helt elr delvist..;-) hvis jeg skal udtale mig mere præcist vil det være fint med et konkret case eksempel, som godt ka v anonymt/incognito om nødvendgt:-) håber, det gir mening! Kh helle

      Svar

  3. Kenneth i sen
    jun 23, 2011 @ 19:12:33

    Sikke en god side om vegetarisme :0) Jeg tror det er vigtigt, at oplyse om vegetarisme for nybegyndere eller kødspisere. Jeg oplever mange er direkte bange for vegetarisme, og ikke at få proteiner nok o.s.v.

    Svar

    • fabriciuscom
      jun 24, 2011 @ 09:14:15

      TAK kære Kenneth:-) dejligt og meget relevant kommentar ifht proteiner! Der er desværre mange myter om vegetarisme og proteiner. Og det er jo synd for der skal vist slet ikk så meget til som mange tror. Og de behøver ikke være animalske. Hvordan mon japanerne har overlevet m tofu proteiner, i wonder:-) men men – det vender jeg tilbage til… Har du overvejet fotos til dine lækre retter? Vi ka jo inter-linke elr jeg må forhåbentlig lægge nogle af dine lækre opskrifter op når jeg tester dem…mmm!

      Svar

Hvad syn´s du? - nu kan du skrive direkte fra Facebook eller Twitter

Skal vi connecte på Linked-in?

