♥Hvordan du leverer din (konfirmations)tale – NÆSTEN uden Kleenex moments♥

Min konfirmationsstjerne

Min yndlingsdanser og konfirmations-stjerne

 

Gudmortale - uden kleenex

Gudmortale - næsten uden Kleenex

 Så blev det konfirmations-tider!

 Og det betyder jo taler i stride strømme!

MED risiko for stor rørthed over den unge konfirmand, der pludseligt er gået fra lille og nuttet til halvvoksen og yndig… snøøøøft.

Hvad gør konfirmandens mor – min kloge veninde?

Lægger pædagogisk ud med selv at vise kleenex pakken frem, inden HUN begynder sin tale. Erkender åbent og med karakteristisk selvironisk distance, at hun VED hun vil få mindste ET kleenex moment, sååå her er den – kleenex pakken :-))

Resultatet – få eller næsten ingen tårer hos moren og de andre talere – heriblandt selvfølgelig undertegnede – snif – som dog måtte gribe en kleenex til allersidst i talens afsluttende crescendo moment – flot akkompagneret af medfølende latter fra publikum…og i både morens og mit tilfælde kvitteret for med et dejligt knus fra konfirmanden 🙂

Nu ER min søde veninde også kommunikations-konsulent – men – tricket virker!

Sådan står man ved sig selv og afvæbner på forhånd hjernens frygtcenter – samtidig  med, at man skaber god stemning og skaffer sig opbakning fra selskabet, som tilsidst – med næsten begejstret medfølelse udbryder – “another kleenex moment” – når de ser optræk til en tåre i øjenkrogen…..

Fantaaastisk fest!!!!-  og her får andre læsere uddybningen af, hvorfor jeg i fredags skrev – “hvem sagde gang i den” 🙂 Min veninde ka´bare det “pjat”

Party time

.....party time....

 

Dagens første danse-udfordring

Dagens 1. danse-udfordring - klaret med smil og stil - SHE rocks!

Kleenex..??? Anyone??? :-)))
Hvad syn´s du? - nu kan du skrive direkte fra Facebook eller Twitter

Skal vi connecte på Linked-in?

