Premiere på min blog – Kommer du klart igennem?

Hej

Velkommen til virkeliggørelsen af en drøm, jeg længe har haft og som nu udmønter sig i – da-da-da-da………

– mit første indlæg på bloggen “komklartigennem.wordpress.com”.

Jeg blogger om mange facetter af kommunikation og relation med det formål at hjælpe dig med at skabe større selvindsigt og forståelse af mekanismerne mellem os mennesker, når vi kommunikerer eller prøver på det… 🙂

Jeg kan også finde på at være nørdet omkring sproglige finurligheder, hive “sprog-politiet” på banen – eller præsentere sprogblomster fra hverdagen….

Rammer for deltagelse og diskussion

For en ordens skyld – lad det være sagt med det samme – jeg går ind for at man gør sig sprogligt umage, jeg hylder åbenhed, er sprogligt opmærksom og modtager gerne konstruktiv feedback og relevante diskussions-indlæg. Skulle jeg have udtrykt mig uklart eller virke indforstået, så spørg endelig! –  men jeg hylder IKKE “flueknepperi” om kommaer eller slåfejl, der ikke forstyrrer helhedsbilledet i mine indlæg.

Jeg forbeholder mig derfor ret til at slette sådanne indlæg eller andre kommentarer, jeg vurderer som ude af trit med en konstruktive grundtone.

Men nu videre til  – What´s in it for you – delen 🙂

… lidt om, noget, vi allesammen kender i en eller anden grad…om når der går koks i den hos dig som modtager i kommunikationen…

Lad os kalde den for…”pause-fisken” eller”lammeren”

Hvorfor sagde jeg ikke bare sådan og sådan…? – med det samme!…

Kender du følelsen af, at en eller anden i din omgangskreds eller på jobbet LIGE fik sagt et eller andet, der kom til at “gi´ dig en verbal “lammer”? (selvfølgelig mens du var positiv, åben og glad og derfor uforberedt) – så WHAM – “smack the pony” – lander den der bemærkning … og du står der som en pause-fisk og bare glubber efter luft … eller endnu bedre – et kækt svar,,, men intet sker… og du er ked af det, gal, føler dig….. “dum”, udstillet, rakket ned eller bare … tja fortsæt selv..

Og bagefter sidder den i baghovedet i dagevis – og du “knurrer” indeni – “hvis bare jeg havde nået at sige…..” grrr… eller suk…..? – nogle gange vågner du måske endda om natten og oplever tankerne snurre .. du ka´ i værste fald have svært ved at falde i søvn over den der….. bemærkning, der satte sig lige i mellemgulvet…??.. eller noget nogen gjorde, du bare ikke fattede grunden til…

Var det det, der blev sagt eller var det “måden” altså, det blev sagt på?

Det er jo ikke altid ordene, vi reagerer på, det kan ligeså vel være omstændighederne, ordene falder under – eller det der står “mellem linierne” – eller “ligger i luften” (hvor i luften siger du så.. – det kan da ikk ligge i luften, vel?)….jooo vil jeg så mene, men det hører du mere om en anden gang 🙂

Først ku´jeg dog tænke mig at høre….

Kunne du tænke dig at blive klogere på, hvad der sker i kommunikationfeltet mellem dig og dine medmennesker?

Kunne du tænke dig tips til hvordan du håndterer de der “mavepustere” eller “grublere”, der opstår nogle gange (og bare er SÅ sk…. irriterende…..:-)

Kunne du tænke dig lidt sprogblomster og/eller historier om, hvad der sker, når sprog-politiet – mere eller mindre opfordret – trækker i arbejdstøjet..?

Så følg med her på bloggen

– og kom gerne med input eller oplæg om, hvad du støder på i din dagligdag af boblere, grublere, bemærkninger eller situationer, der “irriterede dit tandkød”….sjove sproglige indlæg i dagligdagen, solstråle historier om god kommunikation og harmoniske relationer

Tak fordi du lyttede med her i premiere-indlægget på kanalen.

Skulle du være nysgerrig efter lidt baggrundsinformation, så klik forbi min web: www.fabriciuscommunication.com

Fortsat god aften!

KH Helle

Hvad syn´s du? - nu kan du skrive direkte fra Facebook eller Twitter

Skal vi connecte på Linked-in?

